20 Nisan 2011 Çarşamba

Yaşasın Kahvaltı!

Lara 1 Nisan'dan (6.5 aylık olduğundan) beri saat 8:30-9:00 gibi kahvaltı ediyor. Doktorumuzun önerdiği başlangıç şöyleydi:

1. gün:
2 x Cicibebe Etimek
30 cc. su
1 ölçek biberon maması / anne sütü

2. gün 
3 x Cicibebe Etimek
40 cc. su
1 ölçek biberon maması / anne sütü

3. gün:
4 x Cicibebe Etimek
60 cc. su
3 ölçek biberon maması / anne sütü

Ama bu ölçüler Lara'ya fazla katı geldi. Suratını buruşturup reddetti. Ağzını kilitledi :) Ben de onun sevdiği kıvamı bulmak için birkaç deneme yaptıktan sonra 60 cc. suya 2 ölçek biberon maması / anne sütüne 1.5-2 Cicibebe Etimek, 1 Cicibebe / Hipp bisküvide karar kıldım. Kıvam tutunca bayıla bayıla yedi.

1 hafta sonra:
Akşamdan suda bekletilip tuzu alınmış yarım kibrit kutusu peynir (ben keçi peynirini tercih ediyorum) ve 1 tatlı kaşığı üzüm pekmezi ekledik. İnek / keçi peynirini sevmeyen bebekler için 1 tatlı kaşığı labne peyniri katılabilir.

2 hafta sonra:
Peynir x 1 kibrit kutusu (labne x 2 tatlı kaşığı), üzüm pekmezi aynı.

Yalnız, yazın sıcaklarda pekmez verilmiyormuş.

7. aydan itibaren:
1 ceviz içi ekledik. Kahvaltıda sevmezse meyve püresine de katılabiliyormuş.

Şu anda kahvaltımızda 60 cc. biberon maması (Golden Goat 2 tercih ediyorum), 1.5-2 Cicibebe Etimek, 1 cicibebe bisküvi, 1 kibrit kutusu keçi peyniri, 1 tatlı kaşığı üzüm pekmezi ve 1 ceviz var. Tadı ve kokusu harika!

8. aydan itibaren:
Fındık büyüklüğünde tereyağı ekledik. Yumurta sarısını bizim doktorumuz kahvaltının tadını bozuyor diye sebze püresine katmayı tercih ediyor. Kahvaltıya kattıran doktorlar da vardır tabii ki. Ben doktorumuzun önerisine uyup haftanın 5 günü, çok iyi pişmiş 1 yumurta sarısını sebze pürelerine katacağım.
 
Her yeni eklenen şeyde heyecanlanıyorum, çünkü ilk lokmada Lara'nın suratı çok komik hallere giriyor :)

0 yorum:

Yorum Gönder