21 Mart 2011 Pazartesi

Yoğurt yapmak çok kolaymış...

Lara sonunda yoğurtla tanıştı. Ve bayıldı! 

Tabii ben doktor yoğurda başlıyoruz dediğinde çok da bayılmamıştım bu habere. Çünkü yoğurt yapmayı zor sanıyor, hayatımızda Sütaş Baby Mix diye bir şey olduğu için teşekkür ediyordum :) 

Ama sevgili arkadaşım Gülen’in (o da yeni annelerden) ve annemin gazıyla kendim yapmayı denedim. Ve başardım! Tabii ki tadına baktım. Enfes!

Ben başından beri yoğurdu keçi sütüyle yapmak istiyordum. Çünkü keçi sütü yapısı yönünden anne sütüne çok yakın. Hamileliğimde doktorumun tavsiyesiyle içmeye başlamıştım. Önceden öldürseler ağzıma sürmem dediğim bu sütü o kadar sevdim ki hâlâ günde bir bardak içiyorum. UHT olarak bir tek marka var piyasada. Kay Süt. 

Keçinin sadece doğal yemle beslenen bir hayvan olduğunu, suni yem kesinlikle yemediğini de belirtmekte fayda var. 

Benim gibi tecrübesiz anneler için işte yoğurt tarifi: 

Seçtiğiniz küçük bir kavanoz miktarında sütü ısıtın (eliniz yanmayacak kadar - ideal sıcaklık 40-45 derece olmalı).
İçine tercih ettiğiniz bir yoğurttan (ben Ada Organik kullandım) 1 tatlı kaşığı (bir çay kaşığı katanlar da var; kendinize uygun kıvamı deneyerek bulabilirsiniz) ve yavaşça karıştırın (asla çırpmayın).
Kapağını sıkıca kapattıktan sonra kavanozu bir beze sarın.
Geceden kaloriferin üstüne koyun.

Sabaha yoğurdunuz hazır!

Not: Her yeni yoğurt için bir önceki yoğurttan aynı miktarda maya ayırın. Kendi mayasıyla yapınca kıvamı daha iyi oluyor.  

Edit (15 Haziran 2011): Havalar ısınıp kaloriferler sönünce kıvamı tutturmak imkansızlaştı. Küçücük kavanozları kocaman battaniyelere de saramayacağımıza göre, ben de yoğurt makinesi almaya karar verdim. Arzum'unkini tercih ettim ve çok memnunum. 40-45 derece sıcaklıktaki 1 kg. süt + tepeleme 1 çorba kaşığı yoğurttan 6 kavanoz yoğurt çıkıyor. Kıvamını bulması 7.5-8 saat sürüyor. Tadı çok güzel ve tazeliğini birkaç gün koruyor. Tavsiye edilir.

0 yorum:

Yorum Gönder