21 Nisan 2011 Perşembe

I-ıııh! Yemiycem işte!

Her yeni anne gibi, belli bir düzen kurduktan sonra "umarım bozulmaz, umarım değişmez" diye vıdı vıdı konuşan bir bilinçaltım var. Ve her yeni anne gibi o kaçınılmaz deneyimle yüzleştim geçenlerde: Lara püresini yememeye başladı!

Bir denedim, iki denedim, zorlamadım. Ertesi gün baktım, yine yemiyor. Yemiyor derken, birkaç kaşık yiyor ama iki gün öncesine kadar tabağını sıyıran bir çocuğa göre yemiyor. Üstelemedim ve doktoru aradım. Malzeme azalt dedi. Örneğin, havucu çıkar... Ya da patatesi. Püreyi sadeleştir. Tatlardan sıkılmış olabilir. Bu da sökmezse biraz pekmez ekle.

İkisi de işe yaradı. Önce malzemesi azaltılmış püreyi verdim, daha çok yedi ama yine kısa sürede burun kıvırdı. Pekmezi ekledim, yemeye devam etti ve bitirdi.

Sonradan ortaya çıktı ki, grip başlangıcıymış aynı zamanda. Huysuzluğu biraz da ondanmış. Bu 1 hafta kadar sürdü böyle.

Şimdi eskisi gibi yiyor (oh!). Bebeği birden yememeye başlayan tecrübesiz anneler hemen paniğe kapılmasınlar diye paylaşmak istedim :)

0 yorum:

Yorum Gönder