22 Nisan 2011 Cuma

Tam aynı tatlardan sıkılmıştı ki...

Et ve tavuk imdadımıza yetişti. 7. ay bittiğinden beri Lara'nın sebze püreleri artık etli! Bu değişiklikten Lara memnun kaldı mı? Hem de nasıl!

İşte ete ve tavuğa geçiş düzenimiz:
  • Haftanın 6 günü, pürelerine 50'şer gr. et / tavuk katıyoruz
  • 4 gün kırmızı et, 2 gün tavuk göğüs
  • Eti / tavuğu önce haşlıyoruz, sonra sebzelerle birlikte buharlıyoruz. Böylece iki kez pişmiş oluyor. 
  • En son sebze, tahıl ve zeytinyağıyla birlikte rondoluyoruz. 
Ben etleri kasaba 50'şer gr. halinde paketletiyorum, böylece buzluktan alıp hop diye kullanabiliyorum. Malum, annelik = pratik yöntemler bulma sanatı :)

3 yorum:

Esra Demiroz dedi ki...

Merhaba, size birkaç sorum olacak..
Tavuğu nasıl alıyorsunuz ve pişiriyorsunuz..
Eti dana mı kuzu mu alıyorsunuz? Ben cityfarmdan dana kıyma aldım, azıcık suda haşlayıp küçük kaplarda buzluğa koydum. 1 gece evvelden çıkarıyorum, öğlen sebzesine koyuyorum. Ancak henüz tavuk denemedim. Bizim ki de çok sıkıldı sebzeden. Kızım Derin 1 Mayıs'da 7 aylık olacak..
Son sorum, komik olacak ama yemek kaplarınıza bayıldım. Nereden aldınız :)

tşkler

Esra DEmiröz

Şeyda Odabaş dedi ki...

Merhaba,

Kasaptan normal tavuk ya da Macro marketlerde satılan Orvital marka organik tavuk alıyorum. Bütün olarak satılıyor. 50'şer gram halinde kesip buzdolabı poşetlerine sarıyorum ve buzluğa atıyorum. Pişirirken direkt olarak, çözdürmeden haşlıyorum. Daha sonra sebzelerle birlikte buharda ikinci kez pişiriyorum. En son olarak sebze, et, zeytinyağını birlikte rondoluyorum. Tavuk yapmanın et yapmaktan farkı yok yani.

Eti yağsız dana tercih ediyorum. Ama doktorumuz sevmezse kuzu da verebilirsin demişti. Kıyma değil kuşbaşılık alıyorum, yine doktorumuzu dinleyerek. Ama kıyma kullanan arkadaşlarım var.

City Farm bence çok iyi seçim, ben de oradan sebze getirtiyorum.

Sorunuz komik değil :) O kaplar Tupperware. Piyasada mağazalarda satılmıyor. Oriflame, Avon gibi bir sistemle satılıyor. Bir arkadaşımın tanıdığı satıyor isterseniz iletişim adresini edinip size iletebilirim.

Sevgiler.

Şeyda Odabaş dedi ki...

Tupperware ayrıca hepsiburada ve gittigidiyor'da da var.

Yorum Gönder